לפני קנייה: איך לבחור קסדה לאופניים

איך לבחור קסדה לאופניים

קסדת האופניים. ציוד הגנה הכרחי לרכיבה בטוחה. רוצים לדעת כיצד לבחור את קסדת האופניים הטובה ביותר? קסדה צריכה להיות על הראש בכל עת הרכיבה על אופניים, לא משנה כמה קצר או מוכר המסלול שתעשו. בכל מדינה ועיר יש חוקי אכיפת המגדירים את החובה לשימוש בקסדה. כאשר קונים קסדה לאופניים חדשים ישנם מספר גורמים לשקול לבחירת הקסדה הנכונה להגנה אופטימלית.

על-פי ארגון בטרם, העוסק באיסוף מידע אודות תאונות והסברה מונעת, תאונות דרכים הן גורם משמעותי בתמותת ילדים, וביניהן גם תאונות אופניים, הן חשמליים והן לא ממונעים.

כיצד לבחור קסדה לאופניים?

בין אם אתם רוכבי אופניים או מתחילים, חיפוש קסדה לרכיבה על אופניים שתתאים להעדפות שלכם הוא חשובים ביותר גם ליכולת ליהנות מהנסיעה. לא רק שהקסדה הלא נכונה להיות מסורבלת או לא נוחה, קסדה שאינה עומדת בתקן אף יכולה להיות מסוכנת אם אתם מוצאים את עצמכם בהתרסקות. מצד שני, חשוב למצוא קסדה מתאימה לאופן הרכיבה שלכם, כדי שתוכלו ליהנות מנסיעה בטוחה ונוחה לאורך זמן.

אז יצאנו לבדיקה, וריכזנו עבורכם כמה נושאים שכדאי לשים לב אליהם, הקפדה עליהם תסייע לכם לאתר את הקסדה המתאימה לכם.

ראשית, יש לשקול באיזה סוג של רכיבה תעסקו, כמובן גם בהתאם ליכולות האופניים שלכם. כדוגמה בלבד, כמה הבדלים בין קסדות אופני הרים לקסדות רכיבה על אופניים בשטח עירוני:

ריפוד

בשטח הקשה בו נוסעות אופני הרים, מאחר ורוכבים נוטים ליפול לאחור יותר מאשר קדימה, קסדות אופני הרים עוצבו להיות כבדות יותר וכן יש ריפוד עבה בחלק האחורי של הקסדה.

משקל ואווירו-דינמיקה

רכיבה על אופניים בדרך כלל כרוך בחיכוך על משטחים חלקים במהירויות גבוהות. לכן, קסדות רכיבה על הכביש הן לעתים קרובות יותר אווירו-דינמיות. הן גם בדרך בעלות יותר פתחי אוורור לנסיעה נוחה יותר.



מגן שמש ומשקפי רוח

בעוד רוכבים פשוט משתמשים בכובע ומשקפי שמש להגנה, קסדות אופני הרים לעתים קרובות מאובזרות במגן ייעודי כדי לשמור על עיניי הרוכב מפני קרני השמש, וכן יש גם כאלו העושים שימוש במשקפי רוח.

מידה אידיאלית

כשאתם יודעים איזה סוג של קסדה אתם צריכים, הדבר הבא הוא למצוא את האחת שהכי מתאימה לראש שלכם. כדי לעשות זאת, יש למדוד את היקף הראש שלכם בנקודה הרחבה ביותר, הנמצאת כסנטימטר אחד מעל הגבות שלכם. המידות יכולות להיות מעט שונות מיצרן ליצרן. להלן טבלת מידות נפוצה:

    choosing a bike helmet
  • קטן במיוחד - פחות מ-20 אינץ' (51 ס"מ) 
  • קטן – 20-21.75 אינץ' (51-55 ס"מ)
  • בינוני – 21.75-23.25 אינץ' (55-59 ס"מ)
  • גדול – 23.25-24.75 אינץ' (59-63 ס"מ)
  • גדול במיוחד - מעל 24.75 אינץ' (63 ס"מ)

בדומה לנעליים או חולצות, יצרנים שונים מייצרים קסדות עם מידות גיאומטריות שונות. כדי "ללכת על הצד הבטוח", מומלץ לנסות את הקסדה בחנות כדי לוודא שהיא מתאימה לצורת הראש שלכם. עליה להתאים לצורה והיקף הראש, כשהפתח העליון מונח מעט מעל קו הגבות שלכם. אם אתם צריכים עוד אפשרויות התאמה אישית, אל תהססו לחפש עוד קסדות, עד שתמצאו את האחת המתאימה לכם.

מחיר

מחירי קסדה יכולים לנוע מ-150 עד 1,800 . בטווח מחיר זה ניתן למצוא איכויות ריפוד, גימור, עיצוב חיצוני ורמות הגנה שונות, כמו גם תעודות ביטוח ליקרות יותר.

אביזרים נלווים

אם אתם בקטע, ישנו מגוון אביזרים וציוד לאופניים שאתם יכולים להרכיב על הקסדה שלכם, כמו מצלמה או פנס, ועוד הרבה יותר. אביזרים אלו יכולים להיות שימושיים במיוחד בשטח. אבל מה שחשוב הוא, שתמצאו את הקסדה המתאימה ביותר, בהתאם לסוג ואופי הרכיבה שלכם וכמובן תהיו בטוחים בנסיעתכם. 

תקנים וחוקי הדרך

לפני היציאה לשבילי ישראל, אנו מפנים אתכם לאתר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בו תוכלו לקרוא ולהתעדכן בתקנות חדשות והחוקים בישראל.

לפי התקן הישראלי שנקבע על-ידי מ.ת.י - מכון התקנים הישראלי, על הקסדה ואריזתה צריך להיות הכיתוב "קסדה לרוכבי אופניים" והפרטים הבאים: מידות, משקל, תאריך ייצור, שם היצרן וארץ מקור. בדרך כלל יהיה סימן של מכון התקנים האמריקאי או האירופאי המאושרים לשימוש בישראל.

דרך צלחה!

רשומות פופולריות