מדריך טיפול באקווריום עם דגי-נוי

מדריך: אקווריום צמחי

על פי הסקר שנערך בארצות-הברית, כשלושה עשר מיליון משקי בית מחזיקים דגים כחיות מחמד, מה שהופך אותם לחיית המחמד השלישית הפופולרית ביותר, אחרי חתולים וכלבים. מופתעים? אתם לא אמורים להיות! עם עיצוב ייחודי ויופי חינני, אקווריום עם דגי נוי יכול להוות תוספת נפלאה לביתכם - כל עוד אתם מבינים כיצד לטפל בהם כראוי.

אם אתם שוקלים להכניס חיים מימיים לביתכם, הדרך הטובה ביותר להתכונן היא להקים תחילה את האקווריום שלכם. עם הבנה מעמיקה יותר לגבי צרכי התחזוקה, כך תצליחו יותר. אחזקת אקווריום יכולה להיות פשוטה וקלה, כל עוד אתה בקיאים בצעדים שיש לבצע. כדי להתחיל, קחו בחשבון את הדברים הבאים.

בחירת האקווריום הנכון

גודל האקווריום הדרוש לכם יהיה תלוי בסוג הדג שאתם מחליטים להביא הביתה (שקלו אם זה יהיה דג מים מתוקים, מים מלוחים או מין אחר), וכמה מהם תרצו לגדל. ישנם אקווריומים שולחניים עבור בטה אחת ויש כאלו גדולים יותר המתאימים למספר סוגי דגים, חשוב להקדיש מחשבה לבית הגידול לפני הבאתו הביתה. צפיפות למשל, עלולה להוביל לרמות חמצן נמוכות במים, עודף פסולת ואפילו, במקרים קיצוניים, לתמותה.

צרו תנאי מחייה אופטימליים
Aquarium Aquatic Plants

מינים שונים של דגים ידרשו תנאי מים שונים, אך עבור כל יצור החי במים, סביבה תקינה היא קריטית לאורך ואיכות חייו.

כמה גורמים שיש לקחת בחשבון כוללים:

איכות המים

למי הברז יש אינספור תכונות שצריכות לאזן באקווריום כדי לתמוך במי האקוורים. כדי לווסת מים כראוי, תוכלו להשתמש בתמיסת אנטי-כלור ותוסף אקווריום ביולוגי, המוסיף בקטריות חיוביות למים.

שמירה על רמות pH תקינות

ה-pH הוא אינדיקטור לחומציות או הבסיסיות של מי האקווריום שלכם. ניתן לרכוש ערכת בדיקת pH כדי לבדוק את רמת ה-pH. דגי מים מתוקים בדרך כלל משגשגים כאשר רמת ה-pH היא בין 6.8 ל -7.5, בהתאם למין, מכיוון שטווח זה מספק סביבה טבעית שתסייע למערכת העיכול והמערכת החיסונית של הדגים שלכם. בקו באופן קבוע אם יש תנודות ובצעו את השינויים הדרושים לכיול מחדש כיוון ששינוי pH גדול מ-0.3 בטווח עשרים וארבע שעות יכול לגרום לדג למתח מיותר, וכתוצאה, גם לרגישות יתר ממחלות וזיהומים.

ייצוב טמפרטורה

שינויים קיצוניים בטמפרטורת המים יכולים גם להמית את החי באקווריום, לכן לעולם אל תניחו את האקווריום ליד חלון המקבל הרבה אור שמש, ליד מקור חום או פתחי אוורור שיכולים לשנות את טמפרטורות המים במהירות. דגי מים מתוקים טרופיים דורשים טמפרטורה קבועה של 22-27 מעלות צלזיוס, בהתאם למין. גוף חימום עם ווסת יעזור לכם לשמור על הטמפרטורה הנכונה.

תחזוקה נכונה וחכמה של מיכל הדגים

ניטור קבוע של תנאי המים באקווריום הכרחי לתחזוקה נאותה, וכדי לעשות זאת יש לדאוג לניקיון באופן קבוע.

החליפו לפחות 25% מהמים באקווריום שלך פעם בחודש, ואם אפשר, עשו זאת פעם בשבוע. זה יעזור לשמור על המים שלכם נקיים וריכוזי הרעלים ברמה בטוחה. שאיבת המים עם סיפון היא דרך מהירה ונוחה לניקוי המים. שימו לב גם להצטברות אצות. הן עשויות להופיע על זכוכית המיכל שלך, או שהמים עצמם יכולים להיות עכורים, מה שיוביל לירידה ברמות החמצן במים. כדי לסייע בניקוי האצות מהאקווריום שלך, השתמש במברשת קרצוף או מגנט ייעודי לניקוי אצות באקווריום.

Aquarium Plants

התאקלמות נכונה באקווריום

מי האקווריום והדגים שלכם יכולים להיות רגישים לשינויים סביבתיים, לכן דאגו להכיר את מיני הדגים שאתם משכנים במיכל שלכם ואת סביבתם הטבעית, על מנת שתוכלו לדמות אותה אצלכם.

מיד כשהדגים הגיעו אל ביתכם, הניחו את השקית האטומה המכילה את הדגים שלכם באקווריום למשך 15 דקות לפחות, אך לא יותר משעה, על מנת לאפשר התאקלמות בטמפרטורה הנכונה. לאחר השהייה זו, פתחו את השקית והוסיפו, לאט לאט, מעט ממי האקווריום שלכם. יש לחזור על התהליך של הוספת רבע כוס מים כל חמש דקות עד שהשקית מלאה. כך הטמפרטורה והכימיה יתמזגו ביניהם בתהליך איטי ומדורג, מה שיאפשר לדגים החדשים להסתגל לביתם החדש במים ללא שוק עקב שינוי פתאומי. הסירו את השקית מאקווריום ותנו לחברכם החדש להיכנס לביתו.

נטרו את האקווריום שלכם לשינויים

קחו מעט זמן והתבוננו בדגים ובסידור שלהם יחד עם הצמחייה האקווטית, אם החלטתם לשלב כזו. צמחי מים יכולים לתרום לאיכות המים ובריאות הדגים. שימו לב לשינויים במראה, בהתנהגות או בתיאבון, כך שתבחינו מיד אם משהו לא בסדר.

עם קצת תכנון ומחשבה מוקדמת, תוכלו להכין אקווריום עם תנאים מותאמים היטב לדגים החדשים שלכם, עוד לפני שאתם מביאים אותם הביתה. כאמור, עם תחזוקה נאותה, תקבלו שעות רבות של הנאה מבית הגידול החדש והמפואר שלכם. זכרו כי בעל החיים החדש שלכם זקוק לפרק זמן של כמה שעות לפחות להיכרות עם סביבתו החדשה, ומשך חייו ואיכותם תקבע בעיקר על ידכם, אם זה ניהול משק המים, התזונה או רכישה ותחזוקה של הציוד הנדרש.

רשומות פופולריות